Rólunk

a

Az épületek története

A Balaton-felvidéki Nemzeti Park
egyik legértékesebb gyöngyszeme a Káli-medence. Ez a vidék télen nyugodt, tavasszal tündöklő, nyáron pezsgő, és ősszel elbűvölő.
A medence földrajzi középpontjában fekvő Köveskál település neve a honfoglalás körül itt letelepedett Kál nemzetség emlékét őrzi.
Köveskál bortermelő vidéken fekszik, a 17-18. században számos borkereskedő telepedett itt le, s épített nagy polgári házat. A bort nagy szekereken egész Bécsig szállították, s a helyiek emlékezete szerint boruk híresebb, keresettebb volt, mint a badacsonyi…
A Káli Art Inn két fő épülete és néhány melléképülete is ebben a korban épült.  A főépület többször cserélt gazdát, és egy rövid ideig tiszti kaszinóként is működött.  Majdnem eredeti állapotban maradt fenn, manapság három lakosztálynak ad helyet.
Vendégházunk 2000 óta 15 szobában fogad vendégeket, az étterem 2009 óta szolgálja ki elsősorban az itt megszállókat, de nagy szeretettel várjuk a betérő vendégeket is.
A panziónk és  étterme számos nemzetközi és hazai elismerést kapott. Ezek közül a legkiemelkedőbb: 2010-ben a Sunday Times a 100 legjobb európai szálláshely közé választotta a Káli Art Inn-t és 2013,14,15,16,17,18-ra a tripadvisor utazói által az ajánlott szálláshely címet is elnyertük.

Butik hotel

Miért nevezzük butikhotelnek szálláshelyünket?
Ahogy egy divatárú üzletben a ruhamodellek, úgy a Káli Art Inn-ben a  egyediek a szobák. Különböznek méretben, berendezésben és szolgáltatásban, de ami a minőséget illeti, mindegyik magas színvonalú és különleges.
Másfél hektáros kertünkben, összesen hét épületben alakítottuk ki Magyarország első butikhotelét, 2000-ben.
A legidősebb épület az 1880-as évek végén épült, ebben kapott helyet három premium lakosztály.
A hozzátartozó egykori pajta, szintén három különlegesen berendezett rusztikus szobát rejt.
A nyolc standard szoba, a mandulakertben újonnan épített kőházban kapott helyet.
2017-ben a pihenőkertben modern, minden igényt kielégítő SPA részleget építettünk, melyben panoráma szauna, pihenő helység és masszázsszoba található.
A kert déli oldalán, külön kertrészben áll az önálló vendégház, mely két hálószobával, nappalival, konyhával rendelkezik.
Az egykori gazdasági épületben van a recepció és iroda.
Éttermünk, ahol a reggelit és vacsorát kínáljuk szintén több, mint 200 éve épült.

A kert

A Káli Art Inn kertje egy hektáros területen terül el.
Valamikor Magyarország legnagyobb egybefüggő mandulása volt itt.
A kert organikusan alakul, mi csak ápoljuk és megadjuk neki, ami a legszükségesebb. Locsoljuk, nyírjuk a füvet, majd a levágott fűből komposztot készítünk és azzal tápláljuk vissza. A kertben minden évszakban más-és más virágok nyílnak, a legjellemzőbb a levendula. Fűszerkertünk, melyből a konyha nyeri az ízes füveket kiemelt ágyásokban a pajta és a főépület közötti kertrészben terül el.
Tavasszal medvehagyma, metélőhagyma saláta, nyáron rengeteg paradicsom, illatos bazsalikom és zsálya, ősszel cékla és mángold terem benne. Még télen is ellát bennünket kelbimbóval és fodros kellel.

Medencék

A Káli Art Innben 2 medence is van.
Az egyik a megszokott kékvízü hagyományos módszerrel tisztán tartott úszómedence. Mérete 100 köbméter , mélysége átlagosan 150 cm.
A másik a kertünk csendesövezeti részén, található, vizét saját forrásunk adja, tisztítását biológia módszerrel végezzük.
Ennek a mérete szintén alkalmassá teszi úszásra, azonban kicsit mélyebb.
Elhelyezkedése és kialakítása miatt kizárólag felnőtt vendégeink számára használható.

Éttermünk

;A Káli ARt Inn étterme elsősorban a szállóvendégek igényeinek kielégítéséért működik, azonban szívesen fogadunk olyan vendégeket is akik nem nálunk szálltak meg.
Minden reggel 8-11 között reggeli menüt esténként 6-9-ig vacsora menüt kínálunk.
A zöldségek nagy részét, a sajtokat, mézet, teljes egészében a körülöttünk élő kistermelőktől szerezzük be. A mandula és dió a saját kertünkben terem. A lekvárokat, füstölt árút, felvágottakat magunk készítjük a reggelihez.

Borlapunkat, személyesen válogattuk össze.

A környező pincék  legjobb borait megkóstolhatják éttermünkben, vagy árnyas teraszunkon.

Minden esetben bejelentkezés szükséges!

asztalfoglalás: 0630 922 8715

Mini SPA

A Káli Art Inn szaunája mindennap reggel 10 és este 8 óra között üzemel. A modern épület harmonikusan illeszkedik a kertbe, külsejét és belsejét is égerfa borítja. A tágas pihenőszobájából remek kilátás nyílik a biotóra és a kert csendes részére.
A szaunát, masszázst és testkezelést előzetes bejelentés után lehet igénybe venni,  saját masszőrünk a hét minden napján rendelkezésre áll.